יום ראשון, 27 במרץ 2022

נתניה: כתב אישום בגין תקיפה על רקע גזעני

 

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד דוראל קדוש (24) מנתניה בגין ניסיון רצח וחבלה בכוונה מחמירה, זאת בעקבות חלקו בתקיפת קבוצת אזרחים ממוצא ערבי בתחנת דלק בעיר נתניה בחודש שעבר.

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס- יש לך מניות וני"ע בבנק בישראל ?

כתב אישום בגין רצח הילד בפארק השעשועים

כתב אישום על עבירות נשק ותקיפת שוטרים

נדחתה עתירה לבג"צ בנוגע להסדר טיעון עם ח"כ אריה דרעי

כתב אישום נגד רונן סופר (52), מתנדב במשטרה, בגין ביצוע עבירות מין במתנדבת אחרת ששרתה עמו בתחנת המשטרה.

לא שמעתם ?!: מסלול בטוח": הוחרמו רכבי יוקרה בעוספיה ודלית אל כרמל

נדחתה עתירה נגד תיאטרון בית לסין

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עדי ערד, ביום ה-25.02.22 לפנות בוקר עצרו שני אנשים מונית בעיר, נכנסו אליה וביקשו מהנהג להסיעם למקום יעדם. במהלך הנסיעה פנה אחד הנוסעים לנהג המונית ושאל אותו למוצאו. משהשיב הנהג כי הוא ערבי החלו הנוסעים להפנות לכיוונו אמירות בעלות אופי גזעני ולקלל אותו. בהמשך לכך עצר הנהג את המונית והורה לנוסעים לרדת ממנה. אז דחפו והיכו הנוסעים את הנהג באגרופים תוך שהוא זועק לעזרה. אותה העת חלף במקום רכב ובו המתלוננים אשר שמעו את זעקותיו של נהג המונית ונחלצו לעזרתו.

בהמשך לכך, פנו הנוסעים למתלוננים, והחלו לקרוא לעברם קריאות בעלות אופי גזעני-לאומני על רקע מוצאם, ובהן: "ערבים, פלסטינים, מחבלים, צריך להרוג אתכם"; "תחכו, אתם תראו, נזיין אתכם אתם ערבים"; ועוד. כמו כן אחד מהשניים תקף את אחד המתלוננים בכך שנגח במצחו וחבט בפניו.

בשלב זה נכנסו המתלוננים בחזרה לרכב ועזבו את המקום, כשהם נוסעים לתחנת דלק סמוכה.

 

בהמשך לאירוע האמור, קשר הנאשם קשר עם לפחות חמישה אחרים נוספים, לפגוע אנושות במתלוננים. הנאשם והתוקפים האחרים הגיעו לתחנת הדלק כשהם אוחזים בסכינים שלופות ורצו לעבר המתלוננים על מנת לדקור אותם. משהבחין בכך אחד המתלוננים, פתח בריצה תוך שהוא מזהיר את חבריו. שניים מהמתלוננים ברחו מהמקום תוך שהם משאירים את רכבם מונע והמפתחות במתג ההנעה, ובהמשך לכך נכנס הנאשם לרכב והחל בנסיעה במטרה לגנוב אותו. אחד המתלוננים הבחין בכך, פתח את דלת הנהג והוציא את המפתח על מנת למנוע את גניבת הרכב. בשלב זה דקר אותו קדוש בכתפו כשתוקף נוסף מעודד אותו באמרו: "תדקור אותו עוד זה ערבי פלסטיני". המתלונן נמלט לתוך חנות הנוחות המצויה בתחנה כשהנאשם דולק בעקבותיו עם סכין שלופה ומנסה לדקור אותו באמצעותה.



במקביל, שלושה מן התוקפים האחרים, שזהותם אינה ידועה, לכדו מתלונן אחר בסמוך לרכב והחלו לדקור אותו מספר רב של דקירות. הנאשם הצטרף אליהם ודקר את המתלונן בפלג גופו העליון. בשלב מסוים הצליח המתלונן לחמוק מן התוקפים ולהיכנס גם הוא לתוך חנות הנוחות, כשהוא צולע ומדמם, ואילו הנאשם המשיך במרדף אחריו, משך אותו במורד גרם מדרגות במקום והטיח אותו על גבו. לאחר מכן אמר הנאשם למתלונן: "בוא ערבי פלסטיני מחבל, צריך להרוג אותך" ודקר אותו דקירות נוספות במטרה לגרום למותו. לאחר מכן ברחו הנאשם והתוקפים הנוספים מתחנת הדלק כשהם מותירים את המתלונן שכוב ומתבוסס בדמו.

בגין המתואר לעיל, הנאשם נאשם בעבירות של ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, קשירת קשר לביצוע פשע וניסיון גניבת רכב.

 

במקביל לכתב האישום הוגשה נגד הנאשם בקשת מעצר עד לתום ההליכים.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי וגישור מאז שנת 2004.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה