יום שני, 21 בדצמבר 2015

מהו אחוז ההסכמה הנדרש לביצוע תמ"א 38 מאת משרד עו"ד נועם קוריס...

בס"ד

מהו אחוז ההסכמה הנדרש לביצוע תמ"א 38

מאת מאיר סגל משרד עורכי דין נועם קוריס...

              עו"ד נועם קוריס בפייסבוק
·                     עו"ד נועם קוריס ביוטיוב
·                     עו"ד נועם קוריס בטוויטר
·                     עו"ד נועם קוריס בגוגל פלוס
·                     עו"ד נועם קוריס, קבוצת עורכי דין בפייסבוק
·                     עו"ד נועם קוריס ב pinterest.com

מתעניינים בתמ"א 38 בבניין המגורים שלכם? מה הרוב הדרוש לשם קבלת היתר לתוכנית תמ"א 38? מה קורה כאשר אין הסכמה של כל הדיירים?


תאונת פגע וברח - מה עושים כשנלחצים וממשיכים בנסיעה
נכתב על ידי <a href="https://www.articles.co.il/author/45146">גיל ויינשטיין</a>



מידי שנה מתבצעות כ - 100 תאונות פגע וברח, רבות מהן מותירות פצועים והרוגים. מדובר בעבירה נפוצה, עד כדי כך שהיא הפכה למכת מדינה. המאמר עונה על השאלות מהי תאונת פגע וברח, מה העונשים בגינה ואיך אפשר למזער נזקים במקרה של תאונה שכזו.

מהי תאונת פגע וברח?
תאונת פגע וברח או בשמה המשפטי הפקרה לאחר פגיעה, כשמה כן היא - תאונת דרכים בין כלי רכב לבין אדם או לכלי רכב ולאחר התאונה הגורם המעורב בתאונה בורח ממקום התאונה ומפקיר את הנפגע.
בתי המשפט מעבירים מסר חד, באמצעות ענישה קשה, כי מי שביצע תאונה וברח ממקום התאונה ייענש בחומרה. העונשים המוטלים כוללים, בין השאר, עונשי מאסר ארוכים, פסילת רישיון לתקופה ארוכה, פיצויים וקנס, הכל בהתאם לנסיבות ביצוע העבירה.
לא כל תאונת פגע וברח מותירה פצועים בזירת התאונה, פעמים רבות הפציעות הן קלות מאוד ולעיתים לא נגרמת חבלה לנפגע, אולם עצם הפעולה של בריחה ממקום תאונה זו העבירה ומכאן חומרתה.
בישראל התרחשו מספר תאונות בעלות נפגעים קשים, כאשר הנהגים בתאונה ברחו ממקום התאונה מבלי להשאיר פרטים. בין המוכרים והידועים ניתן למנות את התאונה בה טל מור דרס את שניאור חשין עת זה נהג על אופניו והרגו, טל מור ברח ממקום התאונה מבלי להזעיק עזרה, נתפס ועונשו נקבע ל - 12 שנות מאסר. 
עניינו של שי סימון שפגע במיטל אהרונסון בתל אביב וברח ממקום התאונה, הוטלו עליו 9 שנות מאסר.
עם השנים המחוקק הלך והחמיר עם העונש בצד עבירות ההפקרה וכיום סעיף 64א. לפקודת התעבורה קובע שלוש חלופות כאשר העונש נע בין עד 3 שנות מאסר ל - 14 שנות מאסר, תלוי בנסיבות, בידיעת הפוגע אם אדם נפגע בתאונה ובחומרת הפגיעה בנפגע.
    
מדוע נהגים בורחים מזירת תאונה?
ההסבר לכך הינו פסיכולוגי והישרדותי. נהגים מסויימים אינם מסוגלים להתמודד עם הלחץ הנובע מהאירוע ונתקפים בפחד מהעתיד לבוא, אחרים נבהלים מהאירוע ומסגירים את עצמם מאוחר יותר לאחר שהם נרגעים, ישנם נהגים שמבצעים עבירה תוך כדי הנהיגה - נהיגה בשיכרות, נהיגה ללא רישיון, נהיגה ללא ביטוח ולכן הם חוששים מכך שייתפסו גם בגי עבירות אלה, ויש נהגים שאינם מוכנים לקחת אחריות על מעשיהם ומחליטים פשוט לברוח.
חשוב לציין שמשטרת ישראל מצליחה לאתר את רוב הנהגים הפוגעים ומעמידה אותם לדין.

ברחנו מהזירה - איך אפשר למזער נזקים?
הייתם מעורבים בתאונה וברחתם? לאחר שנרגעתם העצה הראשונה היא לחזור לזירת התאונה ולנסות להזעיק עזרה לנפגע, ככל וחלפה תקופת זמן מהאירוע מומלץ לפנות לעורך דין פלילי או עורך דין שעוסק בתעבורה לקבל ייעוץ פרטני ולאחריו להתייצב בתחנת המשטרה בטרם המשטרה תגיע אלייכם. 

לסיכום, עבירת פגע וברח הינה מהחמורות בספר החוקים והביטוי לכך מתקבל בהוראת החיקוק והעונשים המוטלים בצידה. אין להקל ראש בעבירת פגע וברח גם אם לא נגרמו לנפגע חבלות וככל והייתם מעורבים בתאונה שכזו, מוטב להסדיר את העניין במהירות ולהתייצב לחקירת משטרה במהירות האפשרית כדי להוכיח שהגעתם מיוזמתכם לחקירה. 


הכותב הינו עו"ד גיל ויינשטיין, יוצא פרקליטות ת"א-פלילי כמתמחה וכפרקליט, בעל ניסיון רב בייצוג חשודים ונאשמים במגוון עבירות פליליות, עבירות תעבורה וייצוג חיילים בבתי הדין הצבאיים.  

מקור המאמר:<a href='http://www.articles.co.il/article.php?id=175566'> articles.co.il</a>
האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי


אודות משרד עו"ד נועם קוריס ושות'
·          
מאמרים פרי עטם של צוות משרד עו"ד נועם קוריס
מאמרם מאת עו"ד נועם קוריס
מאמרים מאת עו"ד 
נועם אברהם
מאמרים מאת עו"ד 
נועה מאיר

עו"ד על משרד עו"ד נועם קוריס ושות:

נועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריס



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה