חוק ומשפט במדיה הדיגיטלית סלולרית
מאת Simaney Derech בתאריך יום שני 05 ספטמבר 2011 בשעה 18:06
בעשור האחרון , מרבית פעילותינו העסקית הנה בייצור אפליקציות תוכן סלולריות וגבייה סלולרית רבת היקף , אשר מתוקף תפקידנו כספקי תוכן מחד וברוקר סולק לספקי תוכן משניים, אנו חיים, נושמים ואוכלים אינטרנט ומדיה על כל גווניה, צורותיה והיבטיה לטוב ולרע.
תחום הודעות הטקסט (ס.מ.ס), הלך וצבר תאוצה בשנים האחרונות ואיתם גם אפליקציות התוכן המרובות שצצו כמו פטריות בפורמטים שונים החל ממשחקי טריוויה , שעשועונים שונים, רינגטונים, אנימציות והיד עוד נטויה. כשם שנלווה לתחום זה שם נרדף כי "בסלולר עושים כסף" , צצו יזמים פיראטיים אשר ניצלו את תמימותם של הצרכנים השונים באמתלות שונות, תוך ניצול מכוון להוצאת כספים במרמה ושלא כדין.
מעת לעת פרסמו המפעילים הסלולריים תקנות רגולטוריות חדשות בכפוף לדרישות הרגולטור במשרד התקשורת וכן דרישות טכנולוגיות למיגור התופעות, הכוללות בין היתר שמירת מידע נסיבתי הקושר את המנויים המתכחשים לאחר הרישום לשירותים המוצעים. החמרות בתקנון וחוות דעת משפטיות לכל העוסקים בדבר, למניעת תביעות ייצוגיות וכיתות רגליים לבתי המשפט .
כשם שאותם ספקי תוכן התאמצו לשנות ולהתאים את עצמם לדרישות הטכנולוגיות והרגולטוריות החדשות והצליחו, נתקלו לא מעט ספקי תוכן בחוסר ליווי משפטי הולם המכיר את הנישה הסלולרית, המדיה הדיגיטלית, עולם הפרסום והשיווק המקוון וכל הקשור בתחום הסלולר, האינטרנט ומחוצה לו.
נדרשנו לא מעט בקרב לקוחותינו, להמליץ על עורכי דין המכירים את הנישה כדי להקל על כל העוסקים בדבר ולאחר נבירה משמעותית, תוך עשרות מפגשים עם עורכי דין שונים ומוכרים שטענו כי "אצלם תמצא את מבוקשך" , קיבלנו מספר המלצות חמות מצד פרסומאים ואנשי מדיה על עורך דין צעיר, כשרוני ומבטיח, אשר מפעיל בעצמו שירותי תוכן סלולרי ואתרי אינטרנט וחי בביצה הדיגיטלית כאחד השחקנים הראשיים בתחום.
עורך דין נועם קוריס ! משרד נ. קוריס
לפני שפנינו אליו, חשוב היה לנו לדעת כי הוא באמת מכיר את התחום ויודע על מה הוא מדבר לפני שיתחיל לתת לנו לשמוע את מה שאנו רוצים, כמו שעשו רבים לפניו. חיפשנו אותו בגוגל (גוגל מגלה הכל) ומצאנו עשרות שלא לומר מאות מאמרים מקצועיים בתחום, אותם כתב ופרסם, לצד סיקורים וכתבות מפרגנות במיוחד שנעשו עליו במדיה מצד עיתונאים ולקוחות עסקיים מוכרים וטובים ששוכרים את שירותיו המקצועיים.
היו כאלה שהזהירו אותנו כי "לא כדאי לכם להיתקל בו כשהוא מייצג לקוח שתובע אתכם" , בעלי הניסיון איתו אמרו כי "הוא ליטיגטור בחסד עליון" בדיונים מורכבים ושמו הולך לפניו במערכת בית המשפט אשר מודעת לעבודה היסודית והקפדנית שהוא עושה ובכך קונה וקנה לעצמו שם טוב שרק מעצים אותו ואת לקוחותיו בזיכויים רבים, ניצחונות משפטיים, גביית חובות והוצאה לפועל והיד עוד נטויה.
עורך הדין נועם קוריס, הנו אימת הספאמרים, המפיצים דואר זבל בתיבות המייל שלכם, בפייסבוק ובמדיות השונות ולוכד כמעט את כולם ללא עוררין.
החלטנו להיפגש איתו, לקחנו בחשבון כי ידרוש כמה מאות דולרים לשעת עבודה, עקב מעמדו הרם בשוק וכפי שנהוג בענף. חשוב לציין ולהדגיש כי כבר בשיחת הטלפון הראשונה, נתן לנו נועם, הרגשה חמימה של בית , עוד לפני שידע במי מדובר ומה הבעיה, החל לבצע אנליזה ע"ח הזמן הפרטי שלו מבלי למהר לקבוע פגישה, תוך שהוא נותן המלצות רבות ומקצועיות כחבר קרוב ומכל הלב, ללא גינוני טקס מיוחדים.
את הפגישה קבענו במשרדו בתל אביב ! מדובר באימפריה משפטית הכוללת מחלקות גבייה ייעודיות לנושים פרטיים ועסקיים, סוללת עורכי דין מפורסמים וידועים בתחומים שונים, קומה שלמה של אנשי חוק ומשפט שמרגע כניסתך אליהם מתחילים במלאכה ומשאירים אותך מרוצה .
נועם הושיב אותנו בחדר הישיבות וניהל איתנו את מיפוי הצרכים הראשוני בגובה העיניים, תוך הקשבה מלאה לסוגיה המטרידה אשר בגללה פנינו אליו, עיין במסמכים הרלוונטיים, שאל שאלות מכוונות, הבין את המצב ולשם חיזוק תחושותיו ופסיקתו ביקש להתייעץ עם עורך דין נוסף ולצרפו לפגישה , תוך שהוא מגולל בפניו את הסוגיה ומציג לו את הנתונים כדי לשמוע חוות דעת נוספת.
מדובר בפגישה של כ 3 שעות רצופות, תוך ניתוק טלפונים ומיקוד ישיר בנו כאילו היינו הלקוח הראשון והיחיד.
בסיום הפגישה, הוא נתן לנו את הצעת המחיר ואופי העבודה אותה הוא מתכוון לבצע, שלב אחרי שלב, לו"ז ראשוני לסיום, לאחר החתימה על המסמכים הדרושים החל לבצע את עבודתו נאמנה והגיש לנו אותה ללא מריחות זמן מיותרת תוך פחות מ 24 שעות, תוך ליווי וגיבוי מלא שלו .
בין יתר לקוחותיו הרבים והטובים, תוכלו למצוא את : ניופאן, ברדר, בזק, יורוקום
היטאצ'י, AEG , טרנזילה ועוד חברות ועסקים רבים.
איך אתה מצליח להשתלט על כולם, בכל זאת לא מדובר בלקוחות פרטיים, אלא לקוחות עסקיים, עם דרישות קפדניות תוך מילוי צרכיהם לגביית חובות בקרב לקוחות בעייתיים?
אני לא מתפקד לבד, אני לא מסוגל להרשות לעצמי לתפקד כלהקה של איש אחד, כפי שראיתם, יש לנו מחלקה שלמה העוסקת בגביית חובות והוצאה לפועל . אנו מפעילים מערכת גבייה רחבת היקף ויעילה שבה אנחנו נותנים פתרונות גבייה משפטיים יעילים לגביית חובות.
אני מתאר לעצמי כי אלו לא הלקוחות היחידים אשר נעזרים בשירותיך ומרביתם לבטח פונים עם בעיות גבייה בקרב לקוחות?
יש לנו בערך 600 לקוחות עבורם אנחנו מטפלים בכ - 100,000 תיקי הוצאה לפועל נפרדים.
לפי מה שאני מבין, עיקר הפעילות העסקית שלך ממוקדת בגבייה והוצאה לפועל של נושים?
כפי שסיפרתי לך, אנחנו עוסקים בכל הקשור לדיני אינטרנט ותקשורת, נותנים חוות דעת, מלווים פרויקטים, מייצגים בבתי משפט, עורכים הסכמים, רישיונות וזכיינויות וכל הנלווה לזה.
כשנכנסתי אליך, ראיתי אימפריה משפטית רחבת היקף וכשהזמנת אותי לחדר הישיבות ראיתי אותך מטפל בניירת פקידותית כמו דברי דואר, מעטפות לשליחה ועשרות תיקים שהיו מונחים על השולחן למרות שהיו איתך כעזר עוד שתי פקידות צמודות, איך אתה מרשה לעצמך במעמדך להתעסק בזוטות?
את האימפריה המשפטית הזאת הקמתי ב 10 אצבעות, לא קיבלתי ירושה מההורים ולא נכנסתי לעסק משפחתי מוכן, ראית כמה עובדים אני מעסיק, בין אם אלו פקידות, טלפניות, אנשי גבייה ועורכי דין שונים. אני צמחתי מלמטה, אני לא אתבייש לנקות ולטאטא ולהיות מעורה בכל הנעשה במשרדי , תוך שליטה מלאה בכל הנעשה בין אם ביוזמתי הישירה ובין אם מצד עובדי, בסופו של דבר, הלוגו: "עורך הדין נועם קוריס" הוא זה שמתנוסס בכל נייר שאני מוציא, אתר אינטרנט שאני מייצג או עורך דין שלי שמייצג לקוח תחת השם שלי .
נועם, ישבת איתי 3 שעות, הכנסת לחדר עו"ד נוסף שסרק וסקר את הסוגיה עליה דנו טרם כניסתו לחדר הישיבות, שוחחת איתי ארוכות בטלפון טרם הפגישה המתוכננת והמשכת ללוות אותי בימים שלאחר הפגישה כמו אם דואגת ומכל הלב וזאת מבלי לקבל או לדרוש עוד כסף מעבר לשכר הטרחה על הסוגיה המשפטית שבגללה הגעתי אליך. למה?
בשביל להיות עורך דין טוב צריך לדעתי לאוהב את מה שאתה עושה ולאהוב לעשות שימוש בידע וניסיון שלך בכדי לפתור בעיות. מצד אחד לא הייתי לוקח על עצמי לטפל בנושא שאני לא מאמין בו ומצד שני כשאני מאמין בנושא מסוים אני מטפל בו מכל הלב.
כידוע לך הפייסבוק הנו חממה למתעשרים ומפרסמים שיודעים לנצל את המדיה הזאת לתועלתם האישית. למה חשוב להם יהיה להיעזר בשירותיך?
הפייסבוק הוא מדיה חדשה יחסית וכבר בתחילת דרכה ראינו איזה כוח יש למדיה זאת עם החלפת הממשלות אצל שכננו והמחאה החברתית אצלנו. אני רואה לא מעט עורכי דין שלא יודעים כיצד להתמודד עם משמעויות הגוף הזה שנקרא פייסבוק ועם עוולות שנעשות נגד לקוחותיהם ולדעתי משרד עורכי דין שצבר ניסיון עם עבודה מול הנהלת פייסבוק יכול לפתור בצורה יעילה את מרבית הבעיות שעלולות להיווצר לעסקים או לאנשים פרטיים עם פייסבוק. ברור בכל מקרה שכדאי לקבל הדרכה משפטית נכונה מראש בכדי לחסוך משאבים מיותרים בהעלאת קמפיינים שלא על פי כללי פייסבוק ואשר לבסוף סתם כך יורדים לטמיון.
כידוע לך מדי יום נפתחים ועולים לאוויר עשרות אתרי אינטרנט בתחומים שונים, אתרי תוכן, פורטלים ואתרי תדמית. מרבית בעלי האתרים באים בגישה של: "מה אני צריך עורך דין" ומעתיקים תקנונים מאתרים אחרים , או נעזרים בעורכי דין לשם רכישת תקנון כזה או אחר, איפה פה אתה נכנס לתמונה ולמה כדאי לבעלי אתרים קטנים וגדולים להכניס יועץ משפטי מראש?
ליווי משפטי מקצועי לאתרי אינטרנט חוסך הרבה סיכונים ועלויות, כאשר תקנון טוב לאתר אינטרנט יכול להגן על בעל האתר מפני הרבה מאוד טרדות והוצאות שעלולים להיות כרוכים בהפעלת אתר אינטרנט. אנו מסייעים גם לא מעט בנושאי קניין רוחני, זכויות יוצרים וליווי יוזמות באינטרנט.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה